Информационна aгенция "Дартс Нюз" ©

Бизнес Бизнес

Alibaba иска да постигне въглеродна неутралност до 2030 г.

Alibaba Group ще се стреми да постигне въглеродна неутралност на собствените си операции и да намали емисиите в своите вериги за доставки и транспортни мрежи до края на десетилетието, обяви китайският гигант за електронна търговия, цитиран от Ройтерс.

Alibaba обеща да постигне въглеродна неутралност до 2030 г. що се отнася до собствените й директни емисии – известни като „обхват 1″, както и в индиректните си – „обхват 2″, получени от потреблението на електроенергия и отопление.

Освен това заяви, че ще намали с 50% до 2030 г. въглеродния интензитет – количеството въглерод на единица приход – от емисиите от „обхват 3″, произведени в по-широката верига на стойността в области като транспорта, закупените стоки и услуги и отпадъци.

Компанията също така обеща да намали CO2 във всичките си бизнеси с 1,5 гигатона до 2035 г.

За да постигне тези цели, Alibaba планира да внедри нови енергоспестяващи, високоефективни технологии, да използва допълнително възобновяеми източници и да проучи „инициативи за премахване на въглерода“, които биха могли да извличат затоплящи климата парникови газове от атмосферата.

Главният изпълнителен директор на компанията Даниел Джан заяви, че Alibaba също така се стреми да „мобилизира действия и поведенчески промени сред потребителите, търговците и партньорите си в Китай и по света“.

Миналата година президентът Си Дзинпин заяви, че Китай ще се стреми да стане въглеродно неутрален до около 2060 г., което постави големите корпорации в страната под натиск да изготвят собствени пътни карти за достигане на „нетна нула“.

Но големите технологични фирми в Китай остават силно зависими от доминираната от въглища енергийна система в страната, като досега само малък брой фирми са се ангажирали да преминат към възобновяеми източници на електроенергия.

В доклад, публикуван по-рано тази година, екологичната група Greenpeace класира Tencent Holdings като най-добре представящия се китайски доставчик на облачни услуги що се отнася до снабдяването с възобновяема енергия и намаляването на емисиите. Huawei Technologies се нареди на второ място, Baidu на трето, а Alibaba – на четвърто.

LEAVE A RESPONSE

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *