Информационна aгенция "Дартс Нюз" ©

Travel Бизнес Бизнес

Туристическият бранш в Италия е изправен пред невиждано изпитание

През 2019 година руските туристи са изхарчили близо един милиард евро в Италия. „Бела Италия“ през въпросната година привлече цели 1,7 милиона гости от Русия. Редом с американците и китайците, руснаците се славят с това, че харчат доста пари в страната. Тъкмо на тях доскоро разчиташе доста разклатеният туристически бранш.

Много туристически фирми оцеляха с надеждата за старта на новия туристически сезон тази пролет. Специално заради очакваните туристи правителството още през февруари облекчи пандемичните ограничения, включително и с решението, че руската ваксина „Спутник V“ вече се признава. В комбинация с един обикновен бърз тест тя осигурява достъп до всички кулинарни заведения и до атракциите.

Само Рим ще загуби около 150 милиона евро

Войната обаче спука балона на мечтите за възраждане на туризма на целия Апенински полуостров – и за нов наплив на руски туристи. Те най-обичат да посещават адриатическия курорт Римини, на второ място в листата с предпочитания на руснаците е Рим, а на трето – Венеция. Хотелиерското сдружение „Федералберги“ прогнозира, че само столицата Рим тази година ще изгуби приходи от туризъм в размер на 150 милиона евро.

Руските яхти и техните фрашкани с пари собственици в последните години масово се ориентираха към „Коста Смералда“ на остров Саридния. Повечето от тях обаче вече си плюха на петите и избягаха от острова, за да не попаднат под ударите на италианската Финансова полиция. В рамките на прилагането на европейските санкции този изпълнителен орган последователно конфискува скъпо руско имущество като богаташки вили и яхти.

Туристическият бранш не може да преживее още една кризисна година

„Знам, че санкциите и другите търговски наказателни мерки на европейско равнище са неизбежни, но ние много се надявахме тъкмо на тези туристи, ваксинирани със „Спутник““, казва Ивана Йелинич, президентка на браншовата организация „Фиавет Конфкомерсио“. Италианският туристически бранш беше почти съсипан от загубите, достигнали до 80% през двете пандемични години. А сега на всичкото отгоре дори американци и европейците отменят туристическите си резервации за Италия, защото ги е страх от разрастване на войната. „Нашият бранш изживява най-тежката криза в историята си. Фирмите вече нямат финансови резерви и дори не са в състояние да използват облекченията, които им предлага Фондът за възстановяване. Например – данъчните облекчения за инвестиции“, обяснява Йелинич.

Тя се опасява, че много фирми в сферата на туризма няма да успеят да оцелеят през още една кризисна година. „Знам, че на пръв поглед е цинично да говорим за икономическите последствия, но въздействието върху живота на хората е огромно“, казва тя. Според нея в туристическия бранш дори нараства броят на самоубийствата. „Всеки ден историите на човешко отчаяние се множат“, обобщава Йелинич.

Хотелите и луксозните магазини в Милано и в Болоня чакаха с нетърпение православния Великден. Обикновено за тези празници от Русия пристигат 175 000 туристи, които изхарчват около 20 милиона евро. На такива числа тази година не се надява никой. Възкресение Христово няма да възкраси и италианския туризъм.

Хотелите в Рим отварят вратите си за украински бежанци

Туризмът генерира 13% от БВП в Италия, което го превръща в бранш със стратегическо значение за страната. Под ръководството на премиера Марио Драги италианската икономика постепенно започна да се отърсва от старите си обременености и от политически грешки. Миналата година икономическият ръст в Италия достигна 6,6% – образцово постижение в рамките на ЕС. В страната започнаха и важни икономически реформи. Войната в Украйна обаче може да унищожи постигнатия напредък

. Хотелите в Рим в момента все пак посрещат гости. Хотелиерите изразиха готовност да приемат бежанци от Украйна. Очаква се, че в Италия ще пристигнат до един милион украинци. Част от тях се настаняват именно в свободните хотелски стаи, като в поемането на разходите се включват и хуманитарни организации.

LEAVE A RESPONSE

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *