Информационна aгенция "Дартс Нюз" ©

Food Здраве Красота & Здраве Любопитно

Два типа храни, причиняващи подуване на корема

Подуването на корема и газовете са нещо, което причинява голям дискомфорт. Ако сте от хората, които често страдат от подут корем, време е да обърнете внимание на храната, която ядете.

Подуването на корема и образуването на газове е често срещан проблем, но това в никакъв случай не означава, че е нещо нормално и нещо, с което трябва да се примирявате. Ако често коремът ви се подува, време е да промените начина си на хранене. В случай, че нямате представа коя храна точно има този неприятен ефект при вас, може да опитате елиминационна диета. На първо време обаче, обърнете особено внимание на тези две групи храни:

Млечни продукти
Дори да ви е невъзможно да си представите хранене без кашкавал, сирене и мляко, истината е, че много хора са чувствителни към млечните продукти. Ако и вие спадате към тях, при всяко ядене на млечна храна или пък прием на млечна напитка, може да изпитвате подут корем и газове. Млечните продукти съдържат лактоза, а лактозата е захар, която по-голямата част от хората по-трудно преработват и усвояват. Ето защо млечните продукти лесно причиняват подуване на корема и газове.

Изкуствени подсладители
Много хора избират храни с подсладители, заменящи захарта, защото смятат, че те са по-здравословни. И макар в тях да има по-малко калории, което смекчава скока на кръвната захар, те могат да бъдат виновници за стомашни проблеми като подуване на корема. Изкуствените подсладители обикновено съдържат захарни алкохоли, които могат да причинят подуване на корема и газове.

Какво още може да направите, за да подобрите здравето на червата си?

Приемайте качествен пробиотик
Богатите на пробиотици храни като киселото зеле са отлични за поддържането на чревния микробиом. Приемането на качествени пробиотици също ще помогне. Има различни щамове пробиотици, насочени специално към облекчаване на подуването на корема и подпомагане на правилното храносмилане. Ефектът от приемането на пробиотици не е незабавен, но в комбинация с подходяща храна, определено ще повлияе положително на храносмилането.

Движете се
Физическата активност е чудесна за цялото тяло, включително и за червата. Хората, които спортуват, обикновено имат по-разнообразен чревен микробиом. Каква точно ще бъде вашата физическа активност, избирате сами, единственото важно е да движите тялото си по някакъв начин.

Яжте богата на хранителни вещества храна
Здравословната и балансирана диета е тази, която съдържа разнообразни плодове, зеленчуци, зърнени храни и други. Всички те предоставят на тялото богат спектър от хранителни вещества, от които то се нуждае.

LEAVE A RESPONSE

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *