Информационна aгенция "Дартс Нюз" ©

Красота & Здраве Любопитно Най-четени

С какво да нахраним мозъка

Мозъкът е нашият бордови компютър, но понякога се отнасяме към него с пренебрежение, без изобщо да мислим, че клетките му също трябва да бъдат правилно хранени и обучени. Brain Nutrition, както се нарича науката за подпомагане на паметта и мозъка, твърди, че правилното хранене може надеждно да ни предпази от разсеяност на 40 години и от болестта на Алцхаймер на 80, съобщи „Труд бг“.

Храненето на мозъка и нервните клетки пряко зависи от това какво ядем и с кои храни злоупотребяваме. Съвременните учени, които изучават причините за стареенето на мозъка, деменцията и болестта на Алцхаймер, са сигурни, че храната, която е възможно най-близка до средиземноморската диета, осигурява на мозъка ни наистина дълъг и активен живот.

Диетата се основава на мазна риба, ядки, зехтин и разнообразие от пресни зеленчуци.

Сьомгата, херингата и рибата тон, които съдържат големи количества омега-3 мастни киселини, помагат за увеличаване на когнитивните способности на мозъка. Те го карат да се „движи“, да работи и следователно да живее. Някои разновидности на омега-3 мастни киселини се намират в ядки, ленено семе и зехтин.

Ненаситените мазнини противодействат на възпалителния процес, който допринася за образуването на протеинови натрупвания в мозъчните клетки, влияещи негативно на мозъчната функция. Това означава, че колкото по-често приемаме ненаситени мазнини, толкова по-бистър и активен става мозъкът ни. Препоръчително е да се ядат мазни рибни ястия поне 1-2 пъти седмично, както и шепа ядки всеки ден.

Храни, богати на антиоксиданти, също трябва да бъдат включени в храненето на мозъка. Той е най-динамичният орган в нашето тяло: всяка секунда тук кипи работа, предават се нервни импулси, протичат сложни биоелектрични и химични процеси. Това означава, че се образуват странични продукти от тези процеси – свободни радикали, които допринасят за умирането на клетките. Само антиоксидантите могат да неутрализират свободните радикали. Особено богати на тях са червеният боб, касисът, артишокът, броколите, сладките чушки, ягодите, зелето.

Brain Nutrition препоръчва и консумацията на малко количество червено вино (около 300 мл на ден, 100 мл на порция). Френски учени след 9-годишно проучване изчислиха, че пиенето на чаша вино всеки ден намалява риска от болестта на Алцхаймер със 75%.

LEAVE A RESPONSE

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *