25.07.2024

Авокадото е много полезен и често консумиран плод, като предлага уникален вкус. Богато е на хранителни вещества и здравословни мазнини, от които се нуждаете във вашето здравословно меню.

Хранителни стойности на авокадото

Авокадото е чудесен източник на няколко витамини, минерали, здравословни мазнини и фибри. 100 грама авокадо съдържат около 160 калории, както и: Витамин К: 18% от препоръчителния дневен прием

Фолиева киселина: 20%

Витамин C: 11%

Калий: 10%

Витамин Е: 14%

Съдържа и ниацин, рибофлавин, мед, магнезий, манган и антиоксиданти. Източник е на фибри и ниско съдържание на въглехидрати.

Авокадото е плод, но от хранителна гледна точка се счита за източник на мазнини – около 15% от теглото. Тези мазнини са полезни за сърцето. 77% от калориите в авокадото идват от мазнини. Авокадото съдържа мононенаситени мазнини – повечето, от които са олеинова киселина, същата мастна киселина, която се намира в маслините и зехтина. Този вид мазнини се считат за много здравословни. Проучванията сочат, че тази киселина намалява възпаленито и по-нисък риск от развитие на сърдечни заболявания. При включване на мононенаситени мазнини или полиненаситени мазнини в диетата ви, може да имате ползи, като повишена инсулинова чувствителност, по-добро управление на кръвната захар и по-ниски нива на LDL (лошия) холестерол.

Диетата, съдържаща авокадо, подобрява нивата на липидите в кръвта дори повече от диета с масла с високо съдържание на олеинова киселина. Диетата с авокадо също намалява LDL (лошия) холестерол с 10% и общия холестерол с 8%. Това е единствената диета за намаляване на броя на LDL частиците. Авокадото съдържа фитостеролите растителни съединения, за които се смята, че имат положителен ефект върху здравето на сърцето.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *