14.10.2024

Рибата присъства все по-често на българската трапеза

Според данни на Националния статистически институт (НСИ)
консумацията на риба в домакинствата се увеличава всяка година. Така докато през
2018 г. българинът е консумирал средно 5.2 кг. риба годишно, то през 2023 г. приемът
е нараснал до 6.2 кг. на лице от домакинство.
На повишения интерес към рибните деликатеси вече 10 години успешно отговаря най-
голямата търговска верига в България – Kaufland. Всеки месец в 32 от своите
хипермаркети в страната ритейлърът осигурява богат избор от над 20 вида прясна
риба на лед и морски деликатеси.
Ципура, лаврак и сьомга – новите фаворити на българина
Данните на лидера в ритейла показват, че през годините вкусовете на българите са се
променили. Докато в близкото минало пъстървата, шаранът и скумрията са били сред
традиционите риби на българската трапеза, то през последните години ципурата,
лавракът и сьомгата постепенно започват да ги изместват.
В менюто на българите не остават на заден план и морските дарове. Най-
предпочитани са скаридите, калмарите и октоподът. Рибните специалитети като
маринована или пушена риба и разбит хайвер също са сред търсените продукти в
Kaufland.
Регионални вкусове в България
Статистиката за продажбите на ритейлъра през последните 6 месеца показва, че
Пловдив, Карлово, Ботевград и Благоевград предпочитат пъстървата. Във Варна
най-търсени са скаридите и калмарите. Враца, Перник и Велико Търново залагат на
скумрията. В София и Бургас ципурата е най-предпочитана, а в Русе любими са
черноморските миди.
Всеки сезон обаче идва и с различни видове прясна риба. Именно затова Kaufland се
старае да предлага разнообразие от сезонни артикули.
Качеството си личи
Лидерът в модерната търговия Kaufland прилага 6-степенен допълнителен контрол на
качеството на прясната риба, която предлага в своите магазини. Той се изразява в
завишени критерии към доставчиците, при подбора на артикулите, при логистиката на
продуктите, при приема в централния склад и филиалите, при съхранението на риба и
др.
Изложен на щандовете с обслужване, един артикул може да остане максимум до края
на деня. Kaufland също така не продава риба и морски деликатеси в последния ден от
срока им на годност. Клиентите могат да разпознаят прясната риба по бистрите очи, по
свежата кожа без потъмняване, ярко червените хриле, плътно и еластичното месо.

При всяка покупка, клиентите на ритейлъра получават избрания от тях деликатес в
специална рециклируема опаковка, която запазва температурата и качеството на
продукта.
В помощ на домакинствата
За да осигури максимално удобство за своите клиенти, ритейлърът предлага повечето
охладени риби предварително изчистени. Избраната от клиента риба може да бъде
филетирана според неговите желания. Главата и нейният гръбнак също могат да
бъдат опаковани за приготвянето на богата и ароматна рибена супа.
Сред останалите удобства, които Kaufland предлага на своите клиенти, е доставката
на риба по специална поръчка. Така например клиентът може да избере продукт, който
не е част от постоянния асортимент на веригата. Лидерът в ритейла спазва стриктна
политика за продажба риби от устойчив риболов и не предлага в асортимента си
застрашени видове риби.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *