Информационна aгенция "Дартс Нюз" ©

Красота & Здраве Любопитно Най-четени

Добавете тези 8 храни към диетата си за здрава коса, кожа и нокти

Когато се замислим за подобряване на здравето на косата, кожата и ноктите си, първата ни мисъл може да е да се отправим към магазин за козметика. Продуктите, които се предлагат, обещават да укрепят ноктите ни, да удължат косата ни и да поддържат свежия вид на кожата ни.

Но възможно ли е чрез хранене да постигнем същия ефект? Вероятно сте чували, че някои храни могат да подпомогнат здравето на сърцето. Но какво да кажем за косата, кожата и ноктите? Изследванията стават все повече и повече и понякога са противоречиви.

Коса

Средиземноморската диета, богата на сурови зеленчуци и пресни билки, както и диетите с високо съдържание на протеини и соя, могат да бъдат полезна допълнителна терапия за неизолираща алопеция. Друго изследване посочва, че жените, които се хранят с нискогликемични диети, богати на сложни въглехидрати, витамини А, В и С и минерали като цинк и магнезий, може да имат по-малък косопад по време на менопаузата. Ограничаването на приема на богата на живак риба тон може да обърне косопада в началото на менопаузата.

Също така недостигът на микроелементи, като например диети с липса на биотин, витамини А и С и цинк, може да повлияе на здравето на косата.

Кожа и нокти

Храненето с растителна храна може да се отрази благоприятно на здравето и функцията на кожната бариера.

Ноктите са богати на кератин и храненето може да окаже влияние върху тяхното здраве. Всеки хранителен дефицит, като калций или желязо, може да повлияе на растежа на ноктите. Хората с недостиг на микроелементи, като биотин, витамини А и С и цинк, е по-вероятно да имат по-малко здрави нокти и кожа.

Какви храни да ядем и защо

Въпреки че изследванията се развиват, особено по отношение на ноктите и кожата, храненето може да бъде евтин и нискорисков начин да се опитате да подобрите растежа на косата, кожата и ноктите.

Ето какво предлагат да сложите в чинията си някои диетолози и дерматолози.

Мазна риба – морските дарове, богати на омега-3 мастни киселини, могат да бъдат от полза за косата и кожата. Омега-3 мастните киселини биха могли да помогнат за намаляване на възпалението и зачервяването на тялото и кожата. Те също така са богат източник на протеини, мощния антиоксидант витамин Е и биотин – хранително вещество, което подпомага производството на кератин.

Сладки картофи- те са богати на каротеноида бета-каротин, който е прекурсор на витамин А. Витамин А подпомага производството на кератин и е от съществено значение за здравето на кожата и ноктите. Антоцианините в лилавите сладки картофи имат антиоксидантни свойства, които могат да подобрят възпалението на кожата. Антиоксидантите могат също така да помогнат за защита срещу свободните радикали, които могат да предизвикат преждевременно стареене. Недостигът на витамин А могат да отбележат вредни ефекти върху косата и кожата си.

Ядки и семена- някои семена, особено слънчогледовите, са добър източник на: биотин, протеини, витамин Е. Ядките, като бадеми и орехи, се отличават и с антиоксиданта витамин Е, който помага в борбата с окислителното увреждане. Витамин Е притежава и противовъзпалителни свойства, които могат да помогнат за абсорбирането на енергията от ултравиолетовата светлина и да предпазят кожата от увреждане и видими признаци на стареене, като фини линии и слънчеви петна.

Авокадо- то е богато на здравословни мазнини и хранителни вещества, които подпомагат здравето на кожата и ноктите, включително: витамин С, витамин А, витамин Е. Една чаша пюре от авокадо съдържа 23 милиграма витамин С, 16,1 микрограма витамин А и около 5 милиграма витамин Е.

Консумацията на плодове и зеленчуци е свързана със здравето на кожата. Приемът на витамин С става, когато похапвате тези продукти. Витамин С може да помогне за производството на колаген и да намали появата на бръчки.

Яйца- протеините са съществена част от диетата за здрава коса. Косата ни е изградена от протеин, наречен кератин, така че диета, която не съдържа достатъчно протеини, може да направи косата чуплива. Едно изключително голямо яйце съдържа почти седем грама протеин.

Тъмни, зеленолистни зеленчуци- зареждането със зеленолистни зеленчуци осигурява на организма много хранителни вещества, които могат да бъдат полезни за косата, кожата и ноктите. Примерите за тъмни зеленолистни зеленчуци включват: спанак, кейл, швейцарски манголд, бок чой, зелена салата.

Стриди – посетете бара със стриди – косата и кожата ви ще ви благодарят. Стридите са отличен източник на цинк. Цинкът е необходим за растежа на косата и възстановяването на тъканите.

Богати на вода храни- пиенето на вода не е единственият начин да увеличите приема ѝ. Някои храни имат високо съдържание на вода, включително:

  • краставици
  • диня
  • целина
  • ябълки
  • праскови
  • домати
  • маруля
  • канталупа
  • кресон
  • ягоди

Какви храни или добавки да избягвате и защо

Необходимо да изключвате напълно каквото и да било от диетата си, освен ако нямате алергия или непоносимост. Все пак някои продукти трябва да се консумират в умерени количества.

Алкохол- алкохолът дехидратира и занимава тялото ни с филтрирането му, като по този начин пречи на организма ни да извършва нормалната си ежедневна поддръжка, която включва работа за поддържане на здравето на кожата и ноктите ни.

Проучване от 2018 г. на повече от 3000 жени на възраст от 18 до 75 години от различни етноси, включително кавказки, азиатски, чернокожи и латиноамериканци, предполага, че системното пиене, определено като повече от осем напитки седмично е свързано с признаци на стареене на лицето.

Те включват:

  • подпухналост под очите
  • загуба на обем в средата на лицето
  • повишена видимост на кръвоносните съдове
  • горните линии на лицето

Умереното пиене е свързано с подпухналост под очите и загуба на обем в средата на лицето.

Преработена храна- избягването на ултра преработените храни може да намали риска от кожни проблеми. Тези храни могат да предизвикат риск от възпаление в организма, което би било вредно за здравето на кожата и ноктите ни. Храните, които трябва да обмисляте като „еднократни“ лакомства, включват:

  • сладки, мазни или солени пакетирани закуски
  • бонбони, бисквити и сладкиши
  • масово произвеждан пакетиран хляб
  • маргарин
  • зърнени храни
  • разтворими супи и юфка
  • преработено месо и сирене

Свръх подсладени напитки- диетите със захар могат да увеличат стареенето на кожата. Нискогликемичните диети могат да помогнат за предотвратяване на косопада по време на менопаузата

LEAVE A RESPONSE

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *